Veelgestelde vragen - Sophiedesutter

Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe kan ik mijn juwelen beste onderhouden ?
Sieraden kunnen hun glans verliezen. Dit kan door ze veelvuldig te dragen, maar ook door het in contact komen met bodylotion
Bepaalde produkten zoals bodylotion. Oppoetsen met een zilverpoetsdoekje kan de glans terug brengen.

Enkele tips:

* Hou Uw juwelen niet aan tijdens het slapen
* Doe Uw juwelen uit bij intensieve inspanningen, zoals sporten
* Wees alert als U parfum of bodylotion gebruikt, er mag geen directe aanraking zijn met de juwelen
* Bewaar de juwelen in een juwelendoosje
* Vermijd contact met water, en gebruik geen reinigingsmiddel of schuurmiddel om de juwelen op te blinken

Betaling

Hoe kan ik betalen ?
U kan betalen met Visa, Mastercard, Maestro
Is online betalen veilig ?
Sophie De Sutter verzekert een veilig online betalingssysteem. Wij krijgen van Europabank steeds de melding binnen als een betaling succesvol werd doorgestuurd naar ons. Na de bestelling krijgt u een bevestigingsmail. Indien u deze niet hebt ontvangen, dan betekent dit dat uw bestelling bij ons niet is doorgekomen. Contacteer ons indien u niet zeker bent. Betaalgegevens en andere info worden bovendien enkel gebruikt voor de online betaling van uw goederen, en dus niet vrijgegeven aan andere partijen.

Bestelling

Kan ik een juweel terugsturen als het me niet bevalt ?
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen :
De consument heeft het recht mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.
Klanten die van het verzakingsrecht gebruik wensen te maken, moeten binnen de 14 dagen vanaf de levering contact opnemen via de.sutter.sophie@telenet.be , en de goederen binnen de 14 dagen vanaf de levering van de goederen op hun eigen kosten terug bezorgen.
Goederen met een verkoopsprijs dienen via aangetekend schrijven of per koerier teruggestuurd te worden naar volgend adres: Steenweg Van Grembergen 10 , 9200 Dendermonde
Enkel artikelen die zich in de originele en onbeschadigde verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.
Zullen in geen geval worden teruggenomen:
- gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen
- artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt
- artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
Kan ik een bestelling zelf ophalen ?
De bestellingen worden altijd verstuurd, en kunnen niet zelf opgehaald worden bij ons op de firma.
Hoeveel bedragen de verzendkosten ?
De juwelen worden altijd aangetekend verstuurd, waardoor wij melding krijgen indien de bestelling bij de bestemmeling is geleverd. Voor een verzending binnen België wordt 7,70 euro aangerekend. Vanaf een bestelling van 100 euro, incl BTW, worden er binnen België geen verzendkosten aangerekend.
Kan ik juwelen laten herstellen ?
Alle SDS juwelen kunnen bij ons hersteld worden in het atelier. Graag eerst een mailtje sturen naar de.sutter.sophie@telenet.be om het probleem te melden.
We maken een onderscheid tussen productiefouten, breuken en normale slijtage door gebruik.
- Onder productiefouten verstaan we: een steen die uit de houder valt, een sluiting die breekt .Deze fouten vallen onder de garantie, en worden dan ook kostenloos hersteld.
- Onder breuken verstaan we: een steen of kristal die is gebarsten, een gebroken ketting. Indien breuken het gevolg zijn van een verkeerde handeling, zoals het juweel laten vallen, dan is de garantie niet van toepassing. - Onder slijtage door normaal gebruik verstaan we: krassen op het metaal, de metalen coating die verdwijnt, verkleuren van stenen en parels, verkleuren van lederen bandjes, enz. Maw, alles wat er op wijst dat het juweel sinds enige tijd werd gedragen. Deze normale slijtage valt niet onder de garantie.
Wat als ik niet thuis ben ten tijde van de levering ?
Indien u niet thuis bent wanneer het pakket wordt geleverd, dan wordt er een briefje nagelaten om uw bestelling op te halen in het plaatselijke postkantoor. U kan het, op vertoon van het briefje, daar ophalen vanaf de dag dat het pakket bij u thuis werd aangeboden, tot de dag dat op het briefje wordt vermeld. Indien u niet vaak thuis bent overdag, kan u het pakket ook laten afleveren op uw werk of bij een buur.